keskiviikko 31. maaliskuuta 2010
Työtä lähellä ihmistä?
Tässä mun päivä. Aivan helvetin mahtavaa. Sitten kun multa lääkärinä perähikiän terveyskeskuksen päivystyksessä kysytään proteiinisynteesin ensimmäistä initiaatiovaihetta niin... noh, osaanpahan vastata. Että niin. Arrrggggh! Raivostuttaa.
Inhottaa tämä juttu nyt. Ärsyttävintä tässä on se, et äksyilen sit muille, ku on niin paska fiilis tän takii. Otan tän varmaan ihan liian vakavasti. Jos tästä jää opiskelut kiinni niin sit jää. Onneks oon nyt innostunut tuosta hoitajankin työstä.
Huoh, siinä tämän päivän avautuminen. Mutta! Huomenna pääsiäislomaileen, voi ihanuus. Rukalla seuraavat neljä päivää. Otan sieltä sit toivon mukaan jotain kivoja lappi-kuviakin ja nakkaan tännekin niitä. Siis jos ehdin. Hihi. Pitkästä aikaa laskemaan, jos vain on hyvä keli. Pakkasinkin jo! (Ihan niinku ei ois mitään muuta tekemistä..)
Nyt lähen kattoon vähä ansaitusti telkkuu ja sit nukkuun. Onneksi tentti on huomenna vasta yhdeltä. Sitä ennen vähän palaveerataan mammin kanssa vielä aiheeseen liittyen. Pitäs vielä proteiinien posttranslatorisia modifikaatioita selvitellä.
Huomenna uusi päivä. Parempi sellainen. Varmasti.
tiistai 30. maaliskuuta 2010
Jää mun luo
"Mun kädet ei toimi enää niinkuin ennen. Joskus tuntuu kuin niissä ei ois tuntoo ollenkaan. Ne sivuilla roikkuu vaikka tulet minuun kiinni, mut sä et sitä huomaa, et kai tahdokaan."
Aamulla käytii mammin kaa vähän tulostelemassa Linnanmaalla, onneks ei enää tarvii olla siel. Meidän oma kampus on paljon kivempi. Vähemmän värejä toki, mutta tässä kohtaa näen sen ehkä ennemminkin positiivisena puolena.
Päivä onkin kulunut sitten muuten biokemian uusintaan lukiessa. Kävin pitkästä aikaa kaupungin kirjastolla. Oli kivaa. Törmäsinkin Sraahan ja käytiin sitten lounaalla yhdessä. Ja kokousteltua tuli kans iltapäivällä. Sen jälkee viel kävin salil ja solariumis, jos ois jossain kuosissa pääsiäisbileis. Kiva päivä, ja aina vaan paranee kun huomasin just päässeeni latinan tentin läpi! Yeeeaahhh! Yksi opintopiste ansaittu. Enää 359 lisää niin tutkinto valmis. Tää on nyt sit kai sitä optimismia.
Huomenna vähän nörttäilyy, labrarottailuu ja speksiharkkoja. Nams! Oon kyl tainnu hukkaa mun plarin, toivottavasti ohjaaja ei suutu... Onneks osaan jo melkeen replat.
En malta odottaa torstaita, enkä nyt viittaa tällä siihen uusintatenttin.
Famem vini potio solvit. - Viinin juonti poistaa nälän.
maanantai 29. maaliskuuta 2010
Kymmenen pistettä neitsyydestä

lauantai 27. maaliskuuta 2010
Tykkään
perjantai 26. maaliskuuta 2010
Lapsi aikuisen kengissä.


torstai 25. maaliskuuta 2010
Onko se lintu? Onko se lentokone?
Huh mikä päivä! Heräsin hyvissä ajoin puoli kahdeksan maissa ja vietttelin rauhallisen aamun kahvikupin ja datailun parissa. Siihenpä se rauhallisuus sitten jäikin. Pakkailin tässä vaiheessa onneksi matkatavaroita valmiiksi, autuaan tietämättömänä tulevasta.
Mammi haki mut vähä ennen ysiä ja sit lähdettiin pitämään seksuaalikasvatusta kasiluokkalaisille. Kolme kertaa puolentoista tunnin sessio. Iltapäivän viimeisessä ryhmässä alkoi kondomin asettamisen harjoittelu dildon päälle menettää jännitystään. Mutta onhan se niin, että seksistä on kiva puhua, hih, ainakin teinit saa kuuntelemaan.
Kolmelta tulin sit kotiin, aloin suomentamaan sitä tutkimussuunnitelman lyhennelmää. Se oli valmis 16.40. Tästä kymmenen minuutin kuluttua se oli lähetettynä eteenpäin ja muut mailit kahlattuna. Sitten iski morkkis. Tällä viikolla tulee ainoostaan yks treenipäivä. Soitin, ja sain paikan 17.30 alkavasta jumpasta. Tässä vaiheessa sitten pakkasin muutaman sekunnin matkatavaroita taas ja lähdin sit jumppaa.
Jumpassa oli ihanaa. Tein melkeen koko ajan raskaimmilla mahdollisilla painoilla, eli vitosilla. Vitsi tuntu hyvältä. Kunnon kidutusta. Morkkis ainakin vähän hälveni. Tosin hauikset ja reidet huutaa sen verran hoosiannaa, et saas nähdä huomenna töissä miten tuo liikkuminen / liikuttaminen onnistuu.
No joo, jumppa loppu 18.30 eli aikalailla tasan puoli tuntia enne junan lähtöä. Hikisenä kämpille, nopee vaatteiden vaihto, kamat niskaan ja asemalle. Sit ku olin kauheessa kiireessä ostamassa lippua, niin joku ulkomaalainen tuli kysyyn apua junamaatin käytössä. Ravasin sit kahen maatin väliä. Kumpikin sai lopulta lipun ja sit hirveetä kyytii junaan. Junasta soitin sitten vielä pari puhelua, niin kauan kun kenttää riitti.
Nyt alkaa vähän rauhoittua. Missäköhän välissä mun elämästä tuli tällanen VRkakkonen, minuuttiaikataulu, joka toimii miten sattuu. Niin no, siis tykkään tällaisista päivistä, näitä nyt vain on ollut aika usein. Ehkä tällä pakoilen jotain… yksinäisyyttä?
Isä lupas tulla hakemaan asemalta. Äiti lupas tehdä eväät valmiiksi huomiselle. Kiva mennä kotiin.
keskiviikko 24. maaliskuuta 2010
Olen (-ko) nörtti. (?)

Tulin just Jennin luota. Oli olut- ja viinimaistajaisilta. Tosi kivaa. Juteltiin paljon ja herkuteltiin. Italialainen viini jätti vähän laimean maun, mutta vahvasti suomalainen olut paikkasi tilannetta onnistuneesti. Ja se jälkkäri. Keksipohja-suklaa-kerma-tuorejuusto-naminami-kakku. < 3
Huominen päivä menee SULLE -tuntien parissa. Eli taas opetetaan kasiluokkalaisille seksuaalisuutta, unelmia ja lemmenleikkejä. Nää tunnit on kyl kivoja. Jotenki ihanaa ku voi kertoa asioista ja niiden oikeilla nimillä. Ei kuitenkaa siis mitään seksististä kansankiihotusta, vaan puhdasta identiteetin kehittymisen tukemista ja vähän käytännön ohjeita.
Sit illalla taas kotikotiin ja perjantaiaamuna töihin. Ehkä taas avaudun mun hoitsuseikkailuista viikonloppuna. Jotenkin nyt kun asiasta on jutellu kurssikavereidenkin kaa, nii tuntuu, et ihan hyvä saada tuntumaa ihan oikeisiin, käytännön asioihin. Ei tarvitse kirjan takaa suoraan sinne vastaanotolle painella. Eikä esittää valmiina lääkärinä osaavansa tuseerata (viittaus Kalevan artikkeliin lääkäreiden surkeasta osaamisesta), vaikka ei sitä koskaan ole oikeastaan tehnyt.
Valitsin jo vaatteet huomiselle. Vielä pitäisi asusteet miettiä. Meni ehk vain kakskyt minuuttia! Toiset parikymmentä sit niihin asusteisiin. Salainen harrastus numero 1.
tiistai 23. maaliskuuta 2010
Tsäp tsäp!
perjantai 19. maaliskuuta 2010
Hyvä päivä
torstai 18. maaliskuuta 2010
Jotain uutta, jotain sinistä
keskiviikko 17. maaliskuuta 2010
Tutkija, näyttelijä ja avuton opiskelija? Ystävä?
Tutkijatapaaminen oli jännä. Ohjaajani puhui koko ajan väitöskirjasta, ja jouduin korjaamaan, että yritän nyt aluksi tehdä vain syventävän tutkimuksen, joka meil on pakollinen. Sitten EHKÄ väikkäri, huih. Jotenkin se ajatus kuitenkin kiehtoo... Viikonloppuna teen tutkimussuunnitelmaa ja ensi viikolla haetaan apurahaa. Myöhemmin sitten hyökkään nuorten naisten testosteronitasojen kimppuun! Jei!
Speksiharkat kyllä kruunasi päivän. Oli kivaa. Neljä tuntia harkattiin, naurettiin ja chillattiin. 6-vuotiaan näytteleminen alkaa sujua jo melko hyvi!
Huomenna sitten kotikotiin ja perjantaina eka hoitsuvuoro, saas nähdä. Jos ei mee putkee, nii sit vaa kokeillaa uusiks ja opetellaan. Niin se elämässä menee. Tällä hetkellä aika monen ihmisen elämä mun ympärillä on aika myllerryksessä, ja yritän auttaa parhaalla mahdollisella tavalla. Kuitenkin välillä tuntuu, että ei se oikein riitä... Itse olen tässä pari viikkoa saanut voimaa eräästä naisesta ja toivottavasti suoraan, tai vaikka mun kautta sitä välittyy myös raksuille!
Kate Ryan <3
"I close my eyes and I realise, something deep inside
Makes me feel alive, I seek to find, a better state of mind
I'm gonna live my life"
tiistai 16. maaliskuuta 2010
Kalenteri sanoo poks
Mutta ihana kalenteri < 3 Hyviä asioita; työviikonloppuja (rahaa), pääsiäinen ja rukan matka, sekä tänään ilokseni keksittiin vielä järkkäillä Helsinki-rentoilu-viikonloppua Annen kaa toukokuulle.
Huomenna olisi sitten luentoja, tutkimusryhmätapaaminen ja speksiharkat. Lisäksi, pääsen venyttelytunnille illalla, jo toisen kerran tällä viikolla! Salillakin olen ehtinyt käydä. Jesjes!
Niin muuten, haettiin Jennin kanssa fuksivastaaviksi. Aika kivaa. Olis hauska päästä auttamaan uusia tulokkaita opintojen alussa ensi syksynä. Torstaina selvii miten käy, kerron sit lisää, jos tulemme valituksi. Meidän hakemus oli kyllä niin loistava, et jos ei tärppää, niin on aika kumma. Itseluottamus kohdallaan, nam!
Blogi vähän kaikesta
Kuka mä olen? Siihen en osaa vastata, mutta pari faktaa voin heittää. Olen -89 syntynyt ensimmäisen vuoden lääketieteen opiskelija. Uskon ihmisiin. Uskon horoskooppeihin. Olen vesimies. Olen kiinnostunut terveydestä, kauneudesta, muodista, yhteiskunnasta, sosiologiasta, ihmissuhteista ja medioista.
Haluan avata elämääni ihmisille. Se on kai mun väylä kehittyä ihmisenä, sekä oppia tuntemaan ajan ilmiöitä, ihmisiä ja itseäni. Tahdon keskustella ihmisten kanssa, rikkoa ennakkoluuloja sekä jakaa oppimiani asiota.
Pyrin elämään elämäni niin, että voin kulkea pää pystyssä ja hymy huulilla loppuun asti, tuleepa se sitten milloin tahansa. Pyrin välttämään asioiden turhaa vatvomista. Olen varsin suora ihminen. Elän elämääni tässä, en eilisessä enkä huomisessa.
Tavoitteenani on tehdä kaikkea mitä haluan. Siksi kalenterini ja elämäni ovat varsin täynnä, juuri niinkuin tahdonkin. "Been there, done that" tulee heitettyä melko usein, niin hyvässä kuin pahassakin. Mutta ehkä juuri siksi pystynkin toimimaan niin erilaisten ihmisten kanssa niin hyvin. Ehkä myös hieman samaistumaan, osittain vain luonnollisesti, mutta kuitenkin. En esimerkiksi tiedä miltä tuntuu menettää hamsteri, monia muita asioita tiedän.
"Life is what you make of it. Live it to the fullest."