Näytetään tekstit, joissa on tunniste speksi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste speksi. Näytä kaikki tekstit

tiistai 2. marraskuuta 2010

Tiistai

Viikonloppuna oli kyllä kivaa! Lauantaina käytiin Rovaniemellä esittämässä meidän speksiä, ensimmäinen kiertue-esitys. Meni aika loistavasti ja ihmiset tykkäsivät. Oli hauskaa tehdä, vaikka tilat olivat oudot ja vähän ahtaat tottuihin valveen pukuhuoneisiin. En muista olenko maininnut, että olen speksissä hiusmaskeeraajana ja näyttelijänä. Pitääkin muistaa käydä vähän shoppailemassa kiertuevarastoon juttuja ennen torstaita.

Sunnuntaina hengailtiin kotona, käytiin kävelemässä ja kaupassa. Oli jotenkin kivan rentoa ja jotenkin niin tavallista.

Nyt olen alkuviikon pyhittänyt opiskelulle. Olen käynyt luennoilla ja palautin fysiologian tutkielmankin päivän etuajassa (!!). Nyt sitten hengailen täällä työhuoneessa äitipolilla ja koitan kirjoitella artikkeliani, jotta saisin sen jossain välissä valmiiksi. Edistyminen tosin hieman hidasta..

Lauantaina tulee puolivuotta tunnetta täyteen. Melko hassua miten nopeasti aika on mennyt.

keskiviikko 27. lokakuuta 2010

Väliraportti

Luvatut kuvat kämpästä.

Keittiö(½)

Parveke

Olohuone

3H + K + S
Makkarista, työhuoneesta ja saunasta ei ollu kuvii :/

Hihi, siinä muutamia otoksia kämpästä tuparipäivältä, niinkuin olen jossain välissä lupaillut. Tuparit sujuivat kaikilta osin tosi kivasti. Ystäviä oli paikalla ja perheiden tapaaminenkin sujui hyvin.

Kiirettä kiirettä. Speksin parissa on mennyt nyt pari viikkoa lähes 24/7. Oulun näytökset ovat nyt takanapäin ja jäljellä on kiertue. Lauantaina suunnataan Rovaniemelle ja sitten ensi viikon torstaina lähdetään viettämään taiteilijaelämää Kuopioon, Tampereelle ja Helsinkiin! Aika mieletöntä!

Koulussakin menee kivasti. Psykan sain uusimalla läpi, biofysiikasta 2 darratentillä ja fysiologian välitentti läpi lähes lukematta. (Y) Niin ja 4 Säteilyn turvallisesta käytöstä ainoastaan siksi, että osaan hassuja asioita (lue: epäolennaisuuksia) ulkoa.

Flunssa meinaa hieman nyt yritellä, mutta teetä, jossa paljon maitoa ja hunajaa niin eiköhän tämä tästä.

Tämän viikon ohjelmassa vielä Veeran vierailu, Mammin hiusten värjäys, mitokondriosairauksien tutkimista ja speksiesitys. Niin ja ensi viikolla olisi taas tutkimuspalaveri, onko edetty? -Ei.

perjantai 28. toukokuuta 2010

Ensi-ilta

Jeah! Lopputentti meni sitten lopulta ihan hyvin, nyt sitten odotellaan tuloksia. Jos ei läpi mennyt, niin sitten 11. kesäkuuta uusitaan. Hyvä mieli on kuitenkin.

Tämä viikko onkin sitten mennyt speksin merkeissä. Harjoitukset joka päivä 14 - 22. Melkoisen väsynyt on iltaisin sitten ollut, mutta onnellinen kuitenkin. Hihi! Eilen oli kenraaliharjoitus, joka meni hyvin. Tuli kiva fiilis. Olen toinen maskeerausvastaava, vastuualueenani hiukset. Tänään on sitten hartiat kipeänä, kun neljä tuntia tein kampauksia ennen läpimenoa, nyt vielä sama juttu kahtena päivänä, mutta sekin on kivaa!

Tänään onkin sitten tosiaan ensi-ilta. Eilisen jälkeen lähden teatterille hyvin luottavaisin mielin. Ja ilmeisesti muutkin ihmiset luottavat meihin melkoisesti, koska tämän ja huomisen päivän esitykset on myyty loppuun viimeistäkin VIP-paikkaa myöden.



Ihana palata teatteriin, ja lavalle. Vuoden tauko ei ehkä kuulosta paljolta, mutta sitä se on, kun on kyse näin rakkaasta harrastuksesta. Love it.

keskiviikko 12. toukokuuta 2010

Sweet!

Ihan loistava fiilis! Sain just tiedon, et pääsin biokemman viimeisenkin välitentin läpi! Jes, neljä tenttiä selätetty, eikä tarvinnut kuin kuusi tenttikertaa! Wohoo! Nyt tosin ois puolen toista viikon päässä häämöttävä lopputentti panikoitavana, mut en ehkä tänää stressaa siitä.

Kiirettä tosin pitää muuten, vaikka koulu onkin ihan kondikses. Speksitreenit on nyt oikeastaan joka ilta, parin viikon päästä ensi-ilta, joka alkaa jo pikkasen tutisuttaan. Sit hallituksen kanssakin on kaikkea aktiviteettia. Tänään on viimeinen kokous, ja siihen sitten lopuksi viini-ilta. Pitää kai sitä vähän radalla tänään käydä.

Viikonloppuna käyn töissä toisen vuosikurssin kandiaisissa ja sit muuten taidan ihan fiilistellä. Lämmintä on ainakin luvattu 25, et jotain grillailusta oli puhe, saas nähdä. Viikonlopun jälkeen onkin sitten hyvä alkaa ensimmäisen opiskeluvuoden viimeinen lukusetti. Nice!

Mun aamut on nykyään tosi ihania. Tykkään heräämisestä tosi paljon. Tosi oikeesti. Tuntuu vähän siltä, et ehkä sittenkin kaikki asiat vois järjestyä, ja että ehkä tässä elämässä on kuitenkin jotain järkeä.

torstai 22. huhtikuuta 2010

Heräämisiä

Tällä viikolla jokainen aamu on ollut erilainen. Maanantaina rauhallinen, tiistaina jalat kantoivat vasta iltapäivällä kahden jälkeen, keskiviikkona nousin virkeänä vähän ennen seitsemää ja tänään torkutin puoli tuntia.

Maanantaina käytiin pitämässä vähän seksuaalikasvatusta taas kasiluokkalaisille. Homma meni ok kahden ekan ryhmän kanssa, mutta viimeisessä tuli vähän ongelmia. Ryhmä oli täysin hiljainen ja katseet viestivät niin paljon, että tuntui kuin olisin ollut jokin seksihullu. Joo, saattaa vaikuttaa, että luokan enemmistö oli tälle alueelle tyypilliseen uskontokuntaan kuuluvia tyttöjä.

Mut sit tosi kivojakin juttuja on ollut! Speksin saunailta maanantaina, ja läpäri eilen. Kyllä siitä hyvä tulee. Meidän julistekin on jo valmis ja facebook-event on tehty, eli alkaa vaikuttaa aika todelliselta tää juttu.

Tänään olis taas luentoja. Mutta ajattelin mennä salille ja pakata, koska illalla lähden taas viikonlopuksi töihin. Sit iltapäivällä suuntaan koululle lukemaan vähän. Joo näin teen.

ps. rakastan sinua

aamukahvi.

maanantai 12. huhtikuuta 2010

Maanantai. Fuck.

Täydellinen stereotypia-maanantai. Kaikki ärsyttää ja ahistaa. Kalenteria ei uskalla kattoo, ku tentti painaa päälle, speksiharkkoja tulee tyhjästä ja töitä kolmen iltan. Huuuuuh!

Aamu alko ihan hyvin, koska sain aikaiseksikin jotain. Nousin muutaman torkun jälkeen ja kävin suihkussa. Aamukahvit ehdin nauttia myöskin ihan rauhassa. Yhdeksän aikaan sitten painelin heti kauppaan, ja siellä yhdessä mummojen kanssa tein viikon ostokset. Kymmeneltä olinkin jo koulussa.

Sit luinkin vaan tenttiin ja käytiin syömässä. Parsakaalikeittoa, nami! Iltapäivä sekoiltiin mammin kanssa labrassa. Mittailtiin seerumin triglyseridipitoisuuksia ja piirreltiin standardisuoria.

Tässä töitä odotellessa olin suunnitellut lukevani tenttiin, mutta onneksi aamulla ilmestyivät speksitreenit tähän väliin niin säästyn. Harkat ahistaa kalenterissa, mut sitten kun siel on niin ihan eri juttu. Perjantaina niitäkin voi sitten kirota, mutta hei, mitä maatakaatavaa mä olisin oppinut parissa tunnissa. Sitäpaitsi, nyt ehk sit motivoidun ja elättelen toiveita et huomenna on mukavampi ja tehokkaampi päivä!

sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

Omstart, hitaammin!

Jeb. Olipas taas viikonloppu. Yka-citys olin, mut en esim. ehtiny kauheesti tehdä asioita joita aluks olin ajatellu. Mut eniwei, oli kivaa. Chillasin vaa aika paljo, ja sit lauantaina Annen kaa opizkeltiin ja saunottii. Töissä piti opetella kauheena kaikkee uutta, ja oon ihan poikki. Ton takii just tykkäänkin siitä.

Ensi viikonloppu on onneksi vapaa, mutta viikolla on kolmena iltana töitä. Sit perjantaina on tentti johon pitäs alkaa pänttää iha raivon. Alkuviikost pari päivää labraa, muuten aion vain lukea. Ja toki vähän salil ja bicis pitää käydä.

Käytiin ts-porukalla kattoon lks:n speksi. Ekaa kertaa näin speksin. Aika erikoista teatteria, mutta hauskaa. Improaminen kyllä jättää niin paljon auki ja antaa vapauksia. Jännittää nyt et miten sitä ite sit pärjää samassa tilanteessa, toivottavasti hyvin. Hih.

Suunnittelin viikonloppun kauheen et mistä haluun laittaa tänne kuvia, mut a) en saanu niitä otettua ja b) en jaksa tänään panostaa tämän enempää. Väsyttää ihan hitosti. Eli siis nyt nukkumaan.

Risti seinään, jos ensi viikosta hengissä selviän. Joku saa kyl piristää mua, muuten ei tuu mitään.

tiistai 30. maaliskuuta 2010

Jää mun luo

Ihana biisi. Jotenkin nämä suomalaiset naislaulajat onnistuu aina tekemään muhun vaikutuksen. Irina, Marja Kiiskilä ja nyt viimeisimpänä Laura Närhi. Oikeasti, rakastan tuollaista puhdasta naisääntä, joka pääsee oikeesti toimimaan kivan akustisissa biiseissä. Lisäksi lyriikat on liian usein niin koskettavia, että laulu osuu todella syvälle.

"Mun kädet ei toimi enää niinkuin ennen. Joskus tuntuu kuin niissä ei ois tuntoo ollenkaan. Ne sivuilla roikkuu vaikka tulet minuun kiinni, mut sä et sitä huomaa, et kai tahdokaan."

Aamulla käytii mammin kaa vähän tulostelemassa Linnanmaalla, onneks ei enää tarvii olla siel. Meidän oma kampus on paljon kivempi. Vähemmän värejä toki, mutta tässä kohtaa näen sen ehkä ennemminkin positiivisena puolena.

Päivä onkin kulunut sitten muuten biokemian uusintaan lukiessa. Kävin pitkästä aikaa kaupungin kirjastolla. Oli kivaa. Törmäsinkin Sraahan ja käytiin sitten lounaalla yhdessä. Ja kokousteltua tuli kans iltapäivällä. Sen jälkee viel kävin salil ja solariumis, jos ois jossain kuosissa pääsiäisbileis. Kiva päivä, ja aina vaan paranee kun huomasin just päässeeni latinan tentin läpi! Yeeeaahhh! Yksi opintopiste ansaittu. Enää 359 lisää niin tutkinto valmis. Tää on nyt sit kai sitä optimismia.

Huomenna vähän nörttäilyy, labrarottailuu ja speksiharkkoja. Nams! Oon kyl tainnu hukkaa mun plarin, toivottavasti ohjaaja ei suutu... Onneks osaan jo melkeen replat.

En malta odottaa torstaita, enkä nyt viittaa tällä siihen uusintatenttin.

Famem vini potio solvit.
- Viinin juonti poistaa nälän.

maanantai 29. maaliskuuta 2010

Kymmenen pistettä neitsyydestä


Joo, eka kerta jännittää aina. Sain elämäni ensimmäistä kertaa hylätyn tentistä. Voi angst. Sinäänsä tässä ei ole mitään sen kummempaa, koska biokemialle on yks hailee miten se menee, mutta nyt alko ärsyttää ku tajus, et pitää uusiks lukee samat shitit. Mitä opimme; tentin tekeminen darrassa on vaikeata. Ainakin jos pitää osata jotain, nimimerkki "stnan D-vitamiinin hydroksylaatio". Argh. Uusinta on torstaina päivällä ja heti sen loputtua lähdetään ajamaan rukalle, et eiköhän viimesetkin ahistukset siinä vaiheessa katoa.

Mun kirjahylly 1 / 5

Mutta ei jotain huonoa ettei jotain hyvääkin. Tänään oli lääketieteellisen latinan tentti. Olin edelleen jotenkin asennoitunut menemään siihen vasta pääsiäisen jälkeen, mutta meninkin jo tänään. Parin tunnin lukemisella aika jees. Osasin ihan kivasti kirjoitella, vaikkakin arvailin melkolailla. Ainoo minkä ihan varmasti (?!) osasin kääntää latinaksi oli "reisiluun pään kuolio".
Jes! Voittajafiilis.

Illalla oli sit speksiharkat, läpimeno bändin kaa, ja pari toimittajaakin kävi kuvailemassa. Jänskää. Sit viel vähän opetustöitäkin. Töissä on nykyään niin mukavaa, että voisin hypätä tuon koko opiskelun oikeastaan yli. Ei tarvitsisi todistella, että sattuu osamaan jotain nippelitietoa. "Kyllä niitä mineraaleja kivissä on ja piste."

Tein texmex-pataa. Ruuanlaittaminen on nykyään jotenkin surullista, kun sitä pitää aina tehdä vähintään kahden hengen annos ja sitten kuitenkin se toinen osa siitä menee seuraavana päivänä roskiin. Noh, mut eniwei, oli hyvää. Nyt maistuisi vielä lasillinen valkkaria, ihan tämän päivän kunniaksi, care to join? Anyone?

tiistai 23. maaliskuuta 2010

Tsäp tsäp!

Olipas kiva viikonloppu. Lauantaina viini-juusto-saunailta Annen ja Annen mamman kaa. Sunnuntaina sit työt kyllä otti luulot pois, sen verran rankka vuoro oli, mut sit oli sitäki kivempi tulla taas kämpille. Sunnuntai-ilta oli kiva. Kyläili JJ:n tykön, herkuteltii letuilla ja katottii höpö-leffa, just mitä kaipasinkin.

Eilinen päivä meni sitten kirjastolla, kun biokemman toiseen välitenttiin opiskelin. Ehkä vähän turhaa, koska illalla sitten speksibänditreenien jälkeen lähdettiin toimihenkilöiltaan, jossa tuli kumottua viintä ja olutta ihan kivasti. Jatkot karaokebaarissa. Tästä seurauksena menin ekaa kertaa elämässä darras tenttiin, hih mikä kokemus! Jos tentti menee läpi, en enää ikin lue noin "paljoo".

Tänää oli sit iltapäivällä speksin läpimeno, ekaa kertaa. Meni tosi hyvin. Oli mahtava, ku saatiin puvustusta ja rekvisiittaakin kivasti messiin. Mä saan punaset lappuhaalarit, love it! Kahdentoista tunnin päivän jälkeen pääsin viimein kämpille, kävin salilla ja nyt jumittelen. Ihana päästä nukkumaan. Huomenna sitten toivottavasti vähän paremmassa iskussa. Pitäs oikee luennolla käydä, saapas nähdä.

Niin joo, ja mut valittii fuksivastaavaks ens vuodelle! Jes, pääsee järjesteleen juttuja uusille opiskelijoille ja pienryhmäohjaajille syksyksi.

keskiviikko 17. maaliskuuta 2010

Tutkija, näyttelijä ja avuton opiskelija? Ystävä?

Aamu alkoi jälleen hassulla tanssihetkellä. Tiedätkö, kun asettaa mp3-soittimen korville, musiikki vain pakottaa tanssimaan. Tätä tapahtuu mulle nykyään tosi usein, jotenki hassua. Sit yritinkin käydä luennolla, mutta kyllähän totuus on, että opiskelu on tällä hetkellä melkoista suossa tarpomista.

Tutkijatapaaminen oli jännä. Ohjaajani puhui koko ajan väitöskirjasta, ja jouduin korjaamaan, että yritän nyt aluksi tehdä vain syventävän tutkimuksen, joka meil on pakollinen. Sitten EHKÄ väikkäri, huih. Jotenkin se ajatus kuitenkin kiehtoo... Viikonloppuna teen tutkimussuunnitelmaa ja ensi viikolla haetaan apurahaa. Myöhemmin sitten hyökkään nuorten naisten testosteronitasojen kimppuun! Jei!

Speksiharkat kyllä kruunasi päivän. Oli kivaa. Neljä tuntia harkattiin, naurettiin ja chillattiin. 6-vuotiaan näytteleminen alkaa sujua jo melko hyvi!

Huomenna sitten kotikotiin ja perjantaina eka hoitsuvuoro, saas nähdä. Jos ei mee putkee, nii sit vaa kokeillaa uusiks ja opetellaan. Niin se elämässä menee. Tällä hetkellä aika monen ihmisen elämä mun ympärillä on aika myllerryksessä, ja yritän auttaa parhaalla mahdollisella tavalla. Kuitenkin välillä tuntuu, että ei se oikein riitä... Itse olen tässä pari viikkoa saanut voimaa eräästä naisesta ja toivottavasti suoraan, tai vaikka mun kautta sitä välittyy myös raksuille!

Kate Ryan <3


"I close my eyes and I realise, something deep inside
Makes me feel alive, I seek to find, a better state of mind

I'm gonna live my life"

tiistai 16. maaliskuuta 2010

Kalenteri sanoo poks

Jop, pääsinkin kehumasta. Kalenteri täyttyy täyttymistään, pientä pakokauhua ilmassa. Oikeastaan suurin ahdistus liittyy tuleviin tentteihin. Kas kun latinan tentti oli ihan pakko laittaa ensi maanantaille, joka sattuu olemaan biokemian toisen välitentin lukupäivä (tentti siis tiistaina) ja viikonloppuna olen töissä --> dilemma, no shit! Ööö... Noh, onneksi maanantaina on toimihenkilöilta ja siellä tulee ehkä vähän kallisteltua, niin ei sitten pysty tarkasti syyttämään tiettyä asiaa heikosta tenttimenestyksestä.

Mutta ihana kalenteri < 3 Hyviä asioita; työviikonloppuja (rahaa), pääsiäinen ja rukan matka, sekä tänään ilokseni keksittiin vielä järkkäillä Helsinki-rentoilu-viikonloppua Annen kaa toukokuulle.

Huomenna olisi sitten luentoja, tutkimusryhmätapaaminen ja speksiharkat. Lisäksi, pääsen venyttelytunnille illalla, jo toisen kerran tällä viikolla! Salillakin olen ehtinyt käydä. Jesjes!

Niin muuten, haettiin Jennin kanssa fuksivastaaviksi. Aika kivaa. Olis hauska päästä auttamaan uusia tulokkaita opintojen alussa ensi syksynä. Torstaina selvii miten käy, kerron sit lisää, jos tulemme valituksi. Meidän hakemus oli kyllä niin loistava, et jos ei tärppää, niin on aika kumma. Itseluottamus kohdallaan, nam!