sunnuntai 30. tammikuuta 2011

Sed vitae!

Vöy! Jotenkin jaksan yllättyä ja olla ihan hirmu onnellinen siitä, että kehityn tiedollisesti ja taidollisesti lähes koko ajan. Toki tämän on oletuskin kun opiskelee, mutta jotenkin mä niin elän siitä. Jatkuva oppimisenhalu on mahtavaa, toki samalla uuvuttavaa, mutta painopiste ensimmäisessä.

Olin töissä lauantaina, kun työkaverit kuulivat, että siirryn kesällä lähihoitajan töistä sairaanhoitajaksi, niin sain heti harjoitella uusia juttuja. Ekaa kertaa i.m., eli lihakseen pistämistä! Tosi kiva, että työfrendit haluaa opettaa. Sit lääkkeiden jakoa, konsultaatioita, vastuuta etc. Mahtia!

Koulussakin on nyt jotenkin erilaista. Viime viikolla tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo ihan tosissaan, että riittääkö mun taidot tähän kouluun. Immunologian tentti oli jotain sellaista että huh. Mikrobiologia, biostatistiikka ja epidemiologia muutenkin tuntuu musta jotenkin seinäänpaiskaavilta. Hyvä herätys. Pitää alkaa opiskelee tosissaa, käytännössä perkeleesti. Siistiä!

Pelottavaa kyllä, suunnittelin tällä viikolla toisen väitöskirjani osatyönkin. En oikein tiedä itkisikö vai nauraisiko, ei mun pitänyt koskaan tutkia mitään, "inhoan sitä". Lähden nyt keväällä esittelemään tutkimustani ensin Leville Metabolic Health Meeting -nimiseen kokoontumiseen ja myöhemmin sitten Rotterdamiin, ainakin toivottavasti. Melekosta. Mieletöntä!

Huomenna eka farmakologian luento! Jea!

?


Hell yeah!

perjantai 7. tammikuuta 2011

Kevät / kesä 2011 - kunnianhimoisimmat suunnitelmat

Eilen illalla sain viimein haettua ECE 2011 (European Congress of Endocrinology) kongressiin, joka järjestetään keväällä Rotterdamissa. Vaikeinta tässä oli tuo abstraktin kirjoittaminen, mutta viimeinkin tuli valmista. Nyt sitten jännätään, että pääseekö esittelemään tutkimustaan.
Toinen jännitysmomentti on matka-apurahan saaminen kyseistä reissua varten, tätä hain Duodecimilta, helmikuussa tulee päätös tästä.

Sain myös sovittua nyt ensi kesäksi töitä. Pääseen nykyiseen työpaikkaan kesäksi sairaanhoitajan tehtäviin. Tähän saakka olen tehnyt lähihoitajan sijaisuutta, joten tuo ensi kesän duuni on mahtava! Pääsee haastamaan itseään oikein kunnolla, harjoittelemaan jälleen lisää uusia taitoja sekä palkankorotuskin tuntuu melko kivalta. :P Nyt pitäisi vaan saada auto, jolla käydä töissä...

Päätin, että ensi kesänä pidän lomaa kolme viikkoa loppukesästä ja ne viikot haluan omistaa koiravauvalle. <3

Kaikkea tätä ennen kuitenkin opiskelua, joka käynnistyy ensi viikon maanantaina mikrobiologian kurssilla. Tosin merkit eivät osaltani kauhean hyvältä näytä, kun tyssäsi hommat heti alkuunsa; kurssikirjaa en saanut. Kerrankin kun olin päättänyt sen hankkia.

Nimimerkki,
Lomaa Odotellessa (tj 7kk)

maanantai 3. tammikuuta 2011

Uutta vuotta!

Hei, ja kivaa tulevaa vuotta!

Taas ihmetyttää, et miten vuosi on mennyt niin nopeeta, mut ei kai sen enää pitäisi oikeesti yllättää.

Syksyn opiskelut menivät ilmeisestikin varsin hyvin, koska tentit ovat menneet läpi, ainoastaan yleisen patologian arvosana on saamatta, toivottavasti sekin kohta ilmaantuu. :P Kevättä odotellessa. Sovittiin Jennin ja Mammin kaa, et koitetaan tehdä keväällä täysiä työpäiviä riippumatta lukujärjestyksestä, eli siis ysistä neljään pitäs koululla viihtyä!

Mut nyt on vielä viikko lomaa jäljellä. Olen ollut jo pari viikkoa Ykassa kotona, ja kulkenut Nivalassa tekemässä hoitajan sijaisuutta. On kyl ollut taas tosi jees välissä töitäkin tehdä.

Jouluna oltiin perheen kesken, päivät tosin meni töissä, mutta onneksi illat oli aikaa hengailla. Sain kivoja joululahjojakin. Aterimia, kynttilöitä, päänhierontalaitteen, esiliinan, Paulo Coelhoa ja uuden puhelimen, HTC Wildfire, jee!

Ollaan nyt sovittu et millanen koira otetaan ja meille tulee Collie blue merle. Kesällä sitten, mutta tällä viikolla perustetaan koiratili, hihii! Vähän parasta, tässä muutama fiilistelykuva tämän viikon iloksi.