perjantai 17. kesäkuuta 2011

sunnuntai 24. huhtikuuta 2011

Dg: Ahistus. Ilostus. Å69.0

Tulosyy: Tänään aamuvuoron jälkeen iski ahdistus.

Esitiedot: Kivaa pääsiäisen aikaa! Olen ollut töissä kolme päivää, ja huomennakin vielä, joten lomaa ei tähän väliin nyt minulle tullut. On ollut mukava olla taas käytännön hommissa ja hoitaa potilaita.

Status: Tajusin tuossa, että tosiaan, minulla on ensi viikolla kaksi tenttiä. Torstaina tentitään ruotsia ja perjantaina mikrobiologiaa uusitaan. Mb:aan taustaa sen verran, että sain kaikki välitentit hyväksytysti läpi, mutta tutkielmani jäi niin vähille pisteille, että joudun korottamaan bakteriologiaa, jotta kurssi kokonaisuudessaan tulee hyväksytyksi. Motivoi oikeesti ihan helvetisti.

Suunnitelma: Lauantaina lähdetään Rotterdamiin, aah! Toivottavasti siellä on lämmin! Ja mun posterin tausta on vaaleanpunainen. Väri löytyy myös blogini taustakuvan kukasta, love it! + Olen nyt katsonut pari jaksoa euroviisujen ennakkoohjelmia ja voi vitsi, niin hyvää musiikkia tulossa!

torstai 14. huhtikuuta 2011

Koiravauva!

Aaaawww! Me saatin nyt meidän oma pikkunen maanantaina kotiin.
Valo käytiin hakemassa Laihialta, ja jos joku miettii, niin pitkäkarvainen
Collie, väritykseltään blue merle, on siis kyseessä.

Tällä viikolla ollaan tutustuttu ja koitettu oppia elämään suuressa kaupungissa.

Parin viikon päästä mennään pentukerhoon!


































Nyt olen sitten vanhempain lomalla. Kalenterista on kaikki luennot ruksattu yli. Pakolliset harjoitukset käyn suorittamassa. Onneks Aneska muutti Ouluun, niin meidän vauvan ei harkkojenkaan aikana tarvii olla yksin. <3

maanantai 4. huhtikuuta 2011

Maailmanparantaja


Otsikko ei liity millään tavalla meneillään olevaan terveyskeskusharjoitteluun, vaikka niin toivoisinkin. :D Olen Nivalassa kolme päivää harjoittelemassa valkotakkityöskentelyä: kliinisen statuksen tekemistä ja potilaan haastattelua. Tänään oli ensimmäinen päivä ja oli mukavaa, huomasin sen, että mitä pidemmälle opinnoissa etenen, mitä enemmän näen, sitä varmempi olen ammatinvalinnastani.





Tässä viimeisen viikon aikana mielessäni on painanut aika paljon homoseksuaalisuus ja suomalainen yhteiskunta. Vaalien alla kun on varsin helppo seurata erilaisia keskusteluja kun puolueet ja ihmiset tulevat esiintymään julkisuuteen varsin avoimin kortein. En oikein tähän väliin kylläkään osaa mitään kamalan fiksua sanoa. Haluaisin kovasti.

Nuotta järjestön kampanja löi viimeisen naulan arkkuun siinä suhteessa, että olen nyt päättänyt erota kirkosta, johon niin hartaasti olen kaikesta huolimatta kuulunut. Tosin muutaman viikon harkinta-aika on vielä kesken.

Katsoin juuri eilen teeveestä tulleen Kati Juuruksen dokkarin ja täytyy sanoa, että kosketti kyllä. Liekö johtuu siitä, että samaistuu niin paljon, vai siitä, että kun ymmärtää kuinka helpolla on päässyt. Jäin ehkä myös miettimään, että olenko sellainen homo, joka ylipirteydellä ja -iloisuudella yrittää saavuttaa hyväksyntää, toivottavasti en.

Minua vaivaa kysymys siitä, että onko suvaitsevaisuus subjektiivista? Tällaisen väitteen esittävät monet vaaliehdokkaat. En aluksi kyseenalaistanut sitä, mutta toisaalta nyt kun miettii, niin onhan tuo kahdessa joukkueessa pelaamista. 14-vuotiaasen kohdistuvaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa liittyen seksuaaliseensuuntautumiseen ei voi käsitellä kovin monella eri tavalla; Choose your side.

Haluan olla mukana vaikuttamassa yhteiskunnan kehittymiseen. Pitää tosin ensin löytää sopiva foorumi tälle, ehdokasasettelu kun meni jo.

PS. Katsokaa dokumentti.

sunnuntai 30. tammikuuta 2011

Sed vitae!

Vöy! Jotenkin jaksan yllättyä ja olla ihan hirmu onnellinen siitä, että kehityn tiedollisesti ja taidollisesti lähes koko ajan. Toki tämän on oletuskin kun opiskelee, mutta jotenkin mä niin elän siitä. Jatkuva oppimisenhalu on mahtavaa, toki samalla uuvuttavaa, mutta painopiste ensimmäisessä.

Olin töissä lauantaina, kun työkaverit kuulivat, että siirryn kesällä lähihoitajan töistä sairaanhoitajaksi, niin sain heti harjoitella uusia juttuja. Ekaa kertaa i.m., eli lihakseen pistämistä! Tosi kiva, että työfrendit haluaa opettaa. Sit lääkkeiden jakoa, konsultaatioita, vastuuta etc. Mahtia!

Koulussakin on nyt jotenkin erilaista. Viime viikolla tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo ihan tosissaan, että riittääkö mun taidot tähän kouluun. Immunologian tentti oli jotain sellaista että huh. Mikrobiologia, biostatistiikka ja epidemiologia muutenkin tuntuu musta jotenkin seinäänpaiskaavilta. Hyvä herätys. Pitää alkaa opiskelee tosissaa, käytännössä perkeleesti. Siistiä!

Pelottavaa kyllä, suunnittelin tällä viikolla toisen väitöskirjani osatyönkin. En oikein tiedä itkisikö vai nauraisiko, ei mun pitänyt koskaan tutkia mitään, "inhoan sitä". Lähden nyt keväällä esittelemään tutkimustani ensin Leville Metabolic Health Meeting -nimiseen kokoontumiseen ja myöhemmin sitten Rotterdamiin, ainakin toivottavasti. Melekosta. Mieletöntä!

Huomenna eka farmakologian luento! Jea!

?


Hell yeah!

perjantai 7. tammikuuta 2011

Kevät / kesä 2011 - kunnianhimoisimmat suunnitelmat

Eilen illalla sain viimein haettua ECE 2011 (European Congress of Endocrinology) kongressiin, joka järjestetään keväällä Rotterdamissa. Vaikeinta tässä oli tuo abstraktin kirjoittaminen, mutta viimeinkin tuli valmista. Nyt sitten jännätään, että pääseekö esittelemään tutkimustaan.
Toinen jännitysmomentti on matka-apurahan saaminen kyseistä reissua varten, tätä hain Duodecimilta, helmikuussa tulee päätös tästä.

Sain myös sovittua nyt ensi kesäksi töitä. Pääseen nykyiseen työpaikkaan kesäksi sairaanhoitajan tehtäviin. Tähän saakka olen tehnyt lähihoitajan sijaisuutta, joten tuo ensi kesän duuni on mahtava! Pääsee haastamaan itseään oikein kunnolla, harjoittelemaan jälleen lisää uusia taitoja sekä palkankorotuskin tuntuu melko kivalta. :P Nyt pitäisi vaan saada auto, jolla käydä töissä...

Päätin, että ensi kesänä pidän lomaa kolme viikkoa loppukesästä ja ne viikot haluan omistaa koiravauvalle. <3

Kaikkea tätä ennen kuitenkin opiskelua, joka käynnistyy ensi viikon maanantaina mikrobiologian kurssilla. Tosin merkit eivät osaltani kauhean hyvältä näytä, kun tyssäsi hommat heti alkuunsa; kurssikirjaa en saanut. Kerrankin kun olin päättänyt sen hankkia.

Nimimerkki,
Lomaa Odotellessa (tj 7kk)

maanantai 3. tammikuuta 2011

Uutta vuotta!

Hei, ja kivaa tulevaa vuotta!

Taas ihmetyttää, et miten vuosi on mennyt niin nopeeta, mut ei kai sen enää pitäisi oikeesti yllättää.

Syksyn opiskelut menivät ilmeisestikin varsin hyvin, koska tentit ovat menneet läpi, ainoastaan yleisen patologian arvosana on saamatta, toivottavasti sekin kohta ilmaantuu. :P Kevättä odotellessa. Sovittiin Jennin ja Mammin kaa, et koitetaan tehdä keväällä täysiä työpäiviä riippumatta lukujärjestyksestä, eli siis ysistä neljään pitäs koululla viihtyä!

Mut nyt on vielä viikko lomaa jäljellä. Olen ollut jo pari viikkoa Ykassa kotona, ja kulkenut Nivalassa tekemässä hoitajan sijaisuutta. On kyl ollut taas tosi jees välissä töitäkin tehdä.

Jouluna oltiin perheen kesken, päivät tosin meni töissä, mutta onneksi illat oli aikaa hengailla. Sain kivoja joululahjojakin. Aterimia, kynttilöitä, päänhierontalaitteen, esiliinan, Paulo Coelhoa ja uuden puhelimen, HTC Wildfire, jee!

Ollaan nyt sovittu et millanen koira otetaan ja meille tulee Collie blue merle. Kesällä sitten, mutta tällä viikolla perustetaan koiratili, hihii! Vähän parasta, tässä muutama fiilistelykuva tämän viikon iloksi.