
Otsikko ei liity millään tavalla meneillään olevaan terveyskeskusharjoitteluun, vaikka niin toivoisinkin. :D Olen Nivalassa kolme päivää harjoittelemassa valkotakkityöskentelyä: kliinisen statuksen tekemistä ja potilaan haastattelua. Tänään oli ensimmäinen päivä ja oli mukavaa, huomasin sen, että mitä pidemmälle opinnoissa etenen, mitä enemmän näen, sitä varmempi olen ammatinvalinnastani.
Tässä viimeisen viikon aikana mielessäni on painanut aika paljon homoseksuaalisuus ja suomalainen yhteiskunta. Vaalien alla kun on varsin helppo seurata erilaisia keskusteluja kun puolueet ja ihmiset tulevat esiintymään julkisuuteen varsin avoimin kortein. En oikein tähän väliin kylläkään osaa mitään kamalan fiksua sanoa. Haluaisin kovasti.
Nuotta järjestön kampanja löi viimeisen naulan arkkuun siinä suhteessa, että olen nyt päättänyt erota kirkosta, johon niin hartaasti olen kaikesta huolimatta kuulunut. Tosin muutaman viikon harkinta-aika on vielä kesken.
Katsoin juuri eilen teeveestä tulleen Kati Juuruksen dokkarin ja täytyy sanoa, että kosketti kyllä. Liekö johtuu siitä, että samaistuu niin paljon, vai siitä, että kun ymmärtää kuinka helpolla on päässyt. Jäin ehkä myös miettimään, että olenko sellainen homo, joka ylipirteydellä ja -iloisuudella yrittää saavuttaa hyväksyntää, toivottavasti en.
Minua vaivaa kysymys siitä, että onko suvaitsevaisuus subjektiivista? Tällaisen väitteen esittävät monet vaaliehdokkaat. En aluksi kyseenalaistanut sitä, mutta toisaalta nyt kun miettii, niin onhan tuo kahdessa joukkueessa pelaamista. 14-vuotiaasen kohdistuvaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa liittyen seksuaaliseensuuntautumiseen ei voi käsitellä kovin monella eri tavalla; Choose your side.
Haluan olla mukana vaikuttamassa yhteiskunnan kehittymiseen. Pitää tosin ensin löytää sopiva foorumi tälle, ehdokasasettelu kun meni jo.
PS. Katsokaa dokumentti.
Suvaitsevuus on todellakin subjektiivista ja objektiivista. Esimerkiksi Vihreät esittävät homojen parasta ystävää ja suvaitsevuuden multihuipentumaa, mutta samalla katsovat läpi sormien keskiaikaisten uskojen nimissä tehtyjä raakuuksia, ja jopa edistävät näitä arvoja. Toidellisuudessa "suvaitsevuudessaan" he ovat homojen suurimpia uhkia Suomessa.
VastaaPoistaHomojen kannattaisi olla eniten varpaillaan islamin rajusta leviämisestä länsimaihin. Tästä on lukuisia esimerkkejä länsimaissa. Tässä eräs: http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-12526820
Jos muuten Jukka Hankamäen (julkihomo) näkökulma homouteen ei ole tuttu, kannattaa tutusta: http://jukkahankamaki.blogspot.com/2009/09/homoa-paahan-helsingin-sanomissa.html
Hankamäki poikkeaa median luomasta "tekopirteästä homoudesta" melkoisesti.
Ja mukavaa kevättä blokistille. Muista äänestää.
hyvä postaus. ainakaan blogin kautta et vaikuta tekopirteältä homolta, tosin en tiedä, kuinka omana itsenäsi tätä kirjoitat. katsoin tuon dokumentin, enkä olisi uskonut, että vielä tänäpäivänä suomessa homot saavat pelätä tuolla tavalla. olen aivan kuvitellut, että yleinen asenne homoihin on myönteinen tai ainakin neutraali.
VastaaPoistamiten itse koit "kaapista ulostulon"? ilmeisesti et siellä, missä asut, ole joutunut minkäänlaisen syrjimisen kohteeksi?
hyvää viikonloppua sulle! :)
Kiitti kommenteista. Tämän merkinnän jälkeen olen jonkin verran tutkiskellut eri ehdokkaita ja onneksi löytänyt hyvin varteen otettavia vaihtoehtoja äänestettäväksi useastakin puolueesta. Mutta hyvin kriittisesti täytyy kyllä arvioida, ja ehdottomasti, äänestää täytyy!
VastaaPoistaPyrin kyllä kirjoittamaan blogiin mahdollisimman omana itsenäni. Minun "kaapista tulemiseni" oli varsin helppo, sillä minulla oli useita hyviä ystäviä ja perhe tukena. Asia on minulle itselle paljon henkisen kasvun jälkeen muotoutunut hyvin luonnolliseksi. Tokihan nuorena kiusattiin paljon ja välillä edelleen, mutta katson itseluottamukseni olevan terveellä tavalla niin vahva, että minun ei tarvitse pelätä. Toivottavasti ei tulevaisuudessakaan.