Vitsi on vauhdikasta. Koulun alku on mennyt tosi nopeeta. Meidän ensimmäinen kurssi oli psykologiaa ja sen luennot loppuivat jo. Enää jälkellä tentti ja ryhmätöiden esittelyt. En oikein ole varma mitä tässä nyt on opittu, kai sitä pitäisi muutamia persoonallisuusteorioita handlaa ja ainakin traumaattisista kriiseistä tiedän nyt melkoisesti, välillä tuntui jo että ahdistavankin paljon.
Fuksivastaavan homma on mennyt kivasti. Olen tutustunut moniin uusiin opiskelijakollegoihin ja bileissä on kyllä tullut käytyä melkoisen tehokkaasti. Hommaa on ollut koulussa ja siihen liittyvissä jutuissa itse asiassa niin paljon, että en ehdi kotona olla kuin yötä. Mutta eiköhän tämä tästä tasaannu.
Ja mahti homma on mun ja Aneskan elämäntapa-projekti. Syötyä on tullut nyt paljon terveellisemmin ja bileissäkin en ole edes juonut hirveesti. Muutamia, hih. Ja sit Hukassa alku on sujunut loistavasti. Nyt olen käynyt pari kertaa BodyPumpissa, joogassa ja tänään ois vuorossa Zumba. Huippufiilis!
Nyt luvassa parisuhdeviikonloppu. Kiva vähän hidastaa... Edes hetkeksi.
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ruoka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste ruoka. Näytä kaikki tekstit
torstai 19. elokuuta 2010
torstai 8. heinäkuuta 2010
Kesäloma!
Jee jee! Meikällä oli kesälomaviikko! Kuusi päivää vapaata, ah, ihanaa. Viikon aikana ehdin ihan kiitettävästi puuhailla kaikenlaista. Tiistaina käytiin jätkien kanssa Vuoktatissa yhden yön bilereissulla. Majoituttiin Sokos Hotelin superiorhuonees ja meillä oli aivan superiso parveke, nam. Biletys jäi sitten kuitenkin vähän vähemmälle, kun ei Sotkamo oikein ollut messissä ;) Mut kylpyläkännit oli mahtavat.
Sit pakkailin mun vanhaa yksiötä pari päivää. Nyt sitten kaikki on pahvilaatikoissa ja valmiina siirtymään uuteen ihanaan kolmioon. Kuvia laitan sitten joskus jos innostun.
Viikonlopuksi hyökättiin Aneskan, Jarin ja Juhiksen kaa Helsinkiin. Pride!
@ Picnic

@ the Hotel
Posin' @ the HotelRooM

@ dtm feat Aneska-love

Hesa oli mahtava! Majoituttiin Scandic Simonkentässä, joten sijainti citylomalle oli optimaalinen. Shoppailtiin joka päivä. Ostin kivoja paitoja, sit kengät, laukun, shortseja ja aurinkolasit. Niin ja koruja tottakai.
Sitten syötiin myös hyvin. Herkullisia kahviloita ja nice ravintoloita. Söin muuten ekaa kertaa buffalon maito juustoa, oli aika ihana, pehmeä maku.
Biletys oli luonnollisesti tärkee osa. Molempina iltoina oltiin Mamassa, jossa kyllä oli tosi jees meno. Perjantaina meni aikalailla normibiletyksellä. Lauantaina oltiin sitten puistopiknikillä, jossa nautittiin jo ekat skumpat. Illalla päädyttiin siis jälleen mamaan, jonne jono oli monta sataa metriä, mutta onneks päästiin suoraan sisään jonon ohi. Baaris sitten tilattiin pelkästään skumppaa, ja sitä taisikin heilahtaa aikalailla. Sen verran ainakin, että jatkoillakin pyörähdettiin.
Koko viikonloppua siivitti mieletön ilma! Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, ja lämmintä oli reilusti yli hellerajan. Onneksi hotellihuoneessa ilmastointi ;)
Nyt sitten paluu töihin, ja viikonloppuna vähän muuttohommia! Oon niin ilonen!
lauantai 17. huhtikuuta 2010
Vapaapäivä
Oikeesti. Ihan mieletöntä, kuinka paljon voi nauttia muutamasta tunnista. Tänään oli pitkästä aikaa, ihan todellinen vapaapäivä. Aamulla ei kello herättänyt, silti aamukahvi oli kädessä jo vähän puoli kymmenen jälkeen.
Aamupäivällä sain hoidettua hieman virallisempia asiota, pöytäkirjojen merkeissä, mutta sekin meni tosi näppärästi ja nopeasti. Ne kun sain valmiiksi, otin suunnan kohti salia ja kävin korkkaamassa uuden saliohjelmani. Tosi kivaa, huomenna olisi luvassa toinen harjoituspäivä ja maanantaina lepo.
Salilta suihkun kautta lähdettiin aneskan kaa sit kaupungille. Käytiin lounaalla Bisketis, söin chilikanaleivän ja puolikkaan vaniljajogurttipullan. Omnom! Sit chekkailtiin vähän mestoja ja tutkailtii tarjontaa, heh heh.
Loppupäivä vierähti kyl supertehokkaasti tolla city-reissulla, joten nälkähän siin ehti tulla, joten ruokakaupan kautta kämpille. Kanasalaattia. Tehtiin salaatinkastike ja krutongitkin paahdettiin ihan itte. Niitä sit ”laatu” viinin kanssa, loistavassa seurassa. Jotain niin parasta.

Nyt oonkin sit värjäillyt aneskan tukkaa pari tuntia, kohta alkaa olla valmista. Hyvältä näyttää.
Ensi viikolle tuli ylitöitä, jotka pitää valmistella huomenna. Eli en siis pääsekään AIDS-juoksuun, joka täällä huomenna järjestetään. Harmi. Mut toisaalta, toi on nyt viimeinen virallinen osuus näistä töistä.
Nyt olutta.
Aamupäivällä sain hoidettua hieman virallisempia asiota, pöytäkirjojen merkeissä, mutta sekin meni tosi näppärästi ja nopeasti. Ne kun sain valmiiksi, otin suunnan kohti salia ja kävin korkkaamassa uuden saliohjelmani. Tosi kivaa, huomenna olisi luvassa toinen harjoituspäivä ja maanantaina lepo.
Salilta suihkun kautta lähdettiin aneskan kaa sit kaupungille. Käytiin lounaalla Bisketis, söin chilikanaleivän ja puolikkaan vaniljajogurttipullan. Omnom! Sit chekkailtiin vähän mestoja ja tutkailtii tarjontaa, heh heh.
Loppupäivä vierähti kyl supertehokkaasti tolla city-reissulla, joten nälkähän siin ehti tulla, joten ruokakaupan kautta kämpille. Kanasalaattia. Tehtiin salaatinkastike ja krutongitkin paahdettiin ihan itte. Niitä sit ”laatu” viinin kanssa, loistavassa seurassa. Jotain niin parasta.

Nyt oonkin sit värjäillyt aneskan tukkaa pari tuntia, kohta alkaa olla valmista. Hyvältä näyttää.
Ensi viikolle tuli ylitöitä, jotka pitää valmistella huomenna. Eli en siis pääsekään AIDS-juoksuun, joka täällä huomenna järjestetään. Harmi. Mut toisaalta, toi on nyt viimeinen virallinen osuus näistä töistä.
Nyt olutta.
torstai 8. huhtikuuta 2010
Status normalisoitunut
Möh. Täysolo. Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tähän blogiin koululta. Kävin tos just syömässä ja vetäsi nassuun sellasen bbq-kalkkuna pizzan, joten ei paljoo tällä hetkellä hotsita tuo liikkuminen.
Aamulla oli elvytysopetusta. Tosi kivaa! Opeteltiin tosin ihan perusteita, eli painelu-puhallus-elvytystä. Mut sit tsekattiin myös vähän defibrillaattorin käyttöä ja toimintaa. Eilisissä harkoissa opeteltiin tekemään sidoksia ja puhuttiin onnettomuustilanteesta yleensä. Harkkojen jälkeen luin viel pari tuntii eikosanoideista, kun en luennolle jaksanut mennä.
Oikeastaan pelailen vähän aikaa ja odottelen biokemian uusinnan tuloksia. Olisi kiva tietää miten tentissä kävi, ennen kuin lähden viikonlopuksi taas pois. Olisipa sitten yksi asia mielestä vähemmän.
Tänään tajusin taas jotain ihmisistä ja itsestäni. Ihmisistä tajusin sen, että jotkut ovat vain kertakaikkiaan sellaisia, että he eivät kykene toimimaan itsenäisesti ja kaikki pitäisi tarjoilla kultatarjottimelta heille. Itsestäni tajusin sen, että inhoan tällaista todella paljon. Johtunee varmasta omasta itsekkyydestäni ja itsenäisyydestäni. Mutta juu, jos aikuinen ihminen ei osaa asioitaan hoitaa ajallaan, ja sitten vielä kehtaa tulla siitä muita syyttämään, niin voi painua mun puolesta vaikka hevon peehen. Ankia.
Doh, eiköhän se taas tästä. Kohta hypätää Annen kaa junaa ja kohti ykaa. Pitäs taas tehdä ainakin kahta työtä, mut ihan kivaa. Ainakaan opiskella en ehdi = loma.
Ois kiva taas treenaa ranskaa; ce weekend je suis au travail.
Aamulla oli elvytysopetusta. Tosi kivaa! Opeteltiin tosin ihan perusteita, eli painelu-puhallus-elvytystä. Mut sit tsekattiin myös vähän defibrillaattorin käyttöä ja toimintaa. Eilisissä harkoissa opeteltiin tekemään sidoksia ja puhuttiin onnettomuustilanteesta yleensä. Harkkojen jälkeen luin viel pari tuntii eikosanoideista, kun en luennolle jaksanut mennä.
Oikeastaan pelailen vähän aikaa ja odottelen biokemian uusinnan tuloksia. Olisi kiva tietää miten tentissä kävi, ennen kuin lähden viikonlopuksi taas pois. Olisipa sitten yksi asia mielestä vähemmän.
Tänään tajusin taas jotain ihmisistä ja itsestäni. Ihmisistä tajusin sen, että jotkut ovat vain kertakaikkiaan sellaisia, että he eivät kykene toimimaan itsenäisesti ja kaikki pitäisi tarjoilla kultatarjottimelta heille. Itsestäni tajusin sen, että inhoan tällaista todella paljon. Johtunee varmasta omasta itsekkyydestäni ja itsenäisyydestäni. Mutta juu, jos aikuinen ihminen ei osaa asioitaan hoitaa ajallaan, ja sitten vielä kehtaa tulla siitä muita syyttämään, niin voi painua mun puolesta vaikka hevon peehen. Ankia.
Doh, eiköhän se taas tästä. Kohta hypätää Annen kaa junaa ja kohti ykaa. Pitäs taas tehdä ainakin kahta työtä, mut ihan kivaa. Ainakaan opiskella en ehdi = loma.
Ois kiva taas treenaa ranskaa; ce weekend je suis au travail.
maanantai 29. maaliskuuta 2010
Kymmenen pistettä neitsyydestä

Mun kirjahylly 1 / 5
Mutta ei jotain huonoa ettei jotain hyvääkin. Tänään oli lääketieteellisen latinan tentti. Olin edelleen jotenkin asennoitunut menemään siihen vasta pääsiäisen jälkeen, mutta meninkin jo tänään. Parin tunnin lukemisella aika jees. Osasin ihan kivasti kirjoitella, vaikkakin arvailin melkolailla. Ainoo minkä ihan varmasti (?!) osasin kääntää latinaksi oli "reisiluun pään kuolio".
Jes! Voittajafiilis.
Illalla oli sit speksiharkat, läpimeno bändin kaa, ja pari toimittajaakin kävi kuvailemassa. Jänskää. Sit viel vähän opetustöitäkin. Töissä on nykyään niin mukavaa, että voisin hypätä tuon koko opiskelun oikeastaan yli. Ei tarvitsisi todistella, että sattuu osamaan jotain nippelitietoa. "Kyllä niitä mineraaleja kivissä on ja piste."
Tein texmex-pataa. Ruuanlaittaminen on nykyään jotenkin surullista, kun sitä pitää aina tehdä vähintään kahden hengen annos ja sitten kuitenkin se toinen osa siitä menee seuraavana päivänä roskiin. Noh, mut eniwei, oli hyvää. Nyt maistuisi vielä lasillinen valkkaria, ihan tämän päivän kunniaksi, care to join? Anyone?
perjantai 19. maaliskuuta 2010
Hyvä päivä
Olipas kivaa. Töihin jaksoin helposti, vaikka herätys oli melko aikane. Olin niin innoissani, että join aamulla isän mulle ja sille keittämät kahvit. Kaikki. Ei siin ollukkaa kyl ku kolme mukia, mutjoo. Keitin sit isille uutta ennen ku lähdin.
Töissä oli kivaa! Ihana päästä tekemään jotain ihan uutta. Oli vaa hieman avuton olo suurimman osan päivästä ja parhaimmassa iskussa olin tauoilla. Naisvaltaiset alat, sydän. 14.45 olin tabula rasa, mutta innolla odotan huomisaamua, osaan jo niin paljon enemmän. Ja aion opetella Riva-Roccin menetelmän huomenna, jjeeeeh!
Päivän kruunasi äidin valmistelema ruokapöytä "työn raskaan raatajalle" ja päivällisen jälkeen otetut parin tunnin päikkärit. Sit menikin loppuilta siskojen ja niiden poikien kanssa. Nyt tilanne mummulassa on rauhoittunut, kun muut on menny nukkuu. Nyt sit katsotaan äidin kanssa telkkuu ja keskustellaan sähköiskuista.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

