perjantai 28. toukokuuta 2010

Ensi-ilta

Jeah! Lopputentti meni sitten lopulta ihan hyvin, nyt sitten odotellaan tuloksia. Jos ei läpi mennyt, niin sitten 11. kesäkuuta uusitaan. Hyvä mieli on kuitenkin.

Tämä viikko onkin sitten mennyt speksin merkeissä. Harjoitukset joka päivä 14 - 22. Melkoisen väsynyt on iltaisin sitten ollut, mutta onnellinen kuitenkin. Hihi! Eilen oli kenraaliharjoitus, joka meni hyvin. Tuli kiva fiilis. Olen toinen maskeerausvastaava, vastuualueenani hiukset. Tänään on sitten hartiat kipeänä, kun neljä tuntia tein kampauksia ennen läpimenoa, nyt vielä sama juttu kahtena päivänä, mutta sekin on kivaa!

Tänään onkin sitten tosiaan ensi-ilta. Eilisen jälkeen lähden teatterille hyvin luottavaisin mielin. Ja ilmeisesti muutkin ihmiset luottavat meihin melkoisesti, koska tämän ja huomisen päivän esitykset on myyty loppuun viimeistäkin VIP-paikkaa myöden.



Ihana palata teatteriin, ja lavalle. Vuoden tauko ei ehkä kuulosta paljolta, mutta sitä se on, kun on kyse näin rakkaasta harrastuksesta. Love it.

torstai 20. toukokuuta 2010

Nami!

Tykkään oikeesti tästä elämästä nyt tosi paljon. Nyt on ollut monta päivää helteistä, on voinut makoilla auringossa ja kerätä ihanaa rusketusta. Sitten oon hengannut tosi paljon ihanien ihmisten kanssa, niin onko oikeastaan mitään parempaa.

On ollut kiva kun on tullut tehtyä kaikenlaisia spontaanejakin juttuja. On luettu tenttiin rannalla ja nurmella. On aloitettu päivä siiderillä auringon hellimällä patiolla. On tehty hyvää ruokaa. On nautittu.

Viimeksi tänään tein jotain kivaa, ja ostin itselleni kengät. Tuollaiset valkoiset Björn Borgit. Nyt kesä voi oikeesti alkaa! Vitsi kesällä on ihanaa, kun voi pukeutua mukavan kevyesti ja kivoihin vaatteisiin. On kiva nähdä ihmisiä nättinä kadulla, ja useimmat kulkevat vielä todella iloisen näköisinä, siitä tulee hyvä mieli.

Kengät -  Björn Borg: 65481101-90 | Parikuva
Biokemian lopputentti tosin hieman painaa päälle. Maanantaina olisi sitten tämän kevään viimeinen koetus. Se kun menee läpi, niin olen kunnialla selvinnyt ensimmäisestä vuodesta, ja toivon mukaan sitten selviän myös tulevista. Onneksi nuo ilmat alkaa ilmeisesti hieman huonontua viikonlopuksi, niin malttaa sitten lukeakin...

Ainiin! Ostin myös kirjan. Paulo Coelhon mietelauseita koottuna teokseen Elämä.

On tärkeää, että tuomme päivittäin näkemistämme
tutuista asioista esiin ne salaisuudet,
joita emme kykene niiden arkipäiväisyyden vuoksi
enään näkemään.

-
Pyhiinvaellus-


keskiviikko 12. toukokuuta 2010

Sweet!

Ihan loistava fiilis! Sain just tiedon, et pääsin biokemman viimeisenkin välitentin läpi! Jes, neljä tenttiä selätetty, eikä tarvinnut kuin kuusi tenttikertaa! Wohoo! Nyt tosin ois puolen toista viikon päässä häämöttävä lopputentti panikoitavana, mut en ehkä tänää stressaa siitä.

Kiirettä tosin pitää muuten, vaikka koulu onkin ihan kondikses. Speksitreenit on nyt oikeastaan joka ilta, parin viikon päästä ensi-ilta, joka alkaa jo pikkasen tutisuttaan. Sit hallituksen kanssakin on kaikkea aktiviteettia. Tänään on viimeinen kokous, ja siihen sitten lopuksi viini-ilta. Pitää kai sitä vähän radalla tänään käydä.

Viikonloppuna käyn töissä toisen vuosikurssin kandiaisissa ja sit muuten taidan ihan fiilistellä. Lämmintä on ainakin luvattu 25, et jotain grillailusta oli puhe, saas nähdä. Viikonlopun jälkeen onkin sitten hyvä alkaa ensimmäisen opiskeluvuoden viimeinen lukusetti. Nice!

Mun aamut on nykyään tosi ihania. Tykkään heräämisestä tosi paljon. Tosi oikeesti. Tuntuu vähän siltä, et ehkä sittenkin kaikki asiat vois järjestyä, ja että ehkä tässä elämässä on kuitenkin jotain järkeä.

sunnuntai 9. toukokuuta 2010

Jotain parasta.

Moikka!

Menipäs kauan tässä välissä. Paljon on tapahtunut. Oli vappu, oli ehkä maailman ihanin viikko välissä ja sitten glamour-viikonloppu @ Helsinki med min muija! Kirjoitella en sen ihmeempiä aio. Kuvat voivat kertoa, että kivaa on ollut.

Vappua! Haalareissa neljä päivää, nam!



Glam! Hotellia, takseja, merkkiliikkeitä ja hotmestoja!




---

Oon aika onnelinen. Pitkästä aikaa tällä tavalla.

"Mä haluun antaa mielihyvää, iloa ja nautintoa.
En aio sua omistaa vaan elämääsi somistaa,
niinkuin enkelit tekee."

Jukka Poika - Mielihyvää

maanantai 26. huhtikuuta 2010

Smooooth.

Viikonloppu oli jees. Töissä on näköjään aina kivaa. Voi vitsi, en malta odottaa kesää! Viikonloppu tosin alkoi hienoissa merkeissä, ku unohdin kolmasosan mun matkatavaroista junaan, mutta onneksi tavoitin ne sitten helsingistä. Nyt raksut jo kotimatkalla.

Tämän päivän olen melko hyvin lukenut tulevaan biokemman tentin uusintaan. Joo tosiaan, toisen kerran perään sama homma. Uusinta on keskiviikkona jo onneks. Tänää alan jo handlaa rasvahappojen oksidaatiot. Myös hiilarimetabolia alkaa oleen jo aikalailla jees! Vielä ne hiton vitamiinit.

Nyt tultiin sraan kanssa linnanmaalle, ku muijal on tääl tentti. Tääl on aina jotenkin hassu fiilis. Sit kun täällä käy, niin tulee sellane, et ei oikeestaa haittaa vaikka meidän kampus onkin erillään. Saa olla rauhassa ja tietää aina mistä löytää vapaan datiksen esmes.

Tentin jälkeen keskiviikko-iltana alkaakin sitten vappumeisingit. Tiedossa ainakin sitsit, kurssin juomatarjoilut, poikkitieteelliset vappuilakoinnit ja piknik. Ekaa kertaa ihan oikee opiskelijavappu. Nam!

Mut nyt takas ah-niin-mielenkiintoisen biokemman pariin. Ku tää on ok, nii sit bileet!

Tänään ku aurinko paisto, laitoin mun suurimmat aurinkolasit päähän, kävelin keskellä jalkakäytävää ja kaikki tuntu taas mahdolliselta.

Sydän.

torstai 22. huhtikuuta 2010

Heräämisiä

Tällä viikolla jokainen aamu on ollut erilainen. Maanantaina rauhallinen, tiistaina jalat kantoivat vasta iltapäivällä kahden jälkeen, keskiviikkona nousin virkeänä vähän ennen seitsemää ja tänään torkutin puoli tuntia.

Maanantaina käytiin pitämässä vähän seksuaalikasvatusta taas kasiluokkalaisille. Homma meni ok kahden ekan ryhmän kanssa, mutta viimeisessä tuli vähän ongelmia. Ryhmä oli täysin hiljainen ja katseet viestivät niin paljon, että tuntui kuin olisin ollut jokin seksihullu. Joo, saattaa vaikuttaa, että luokan enemmistö oli tälle alueelle tyypilliseen uskontokuntaan kuuluvia tyttöjä.

Mut sit tosi kivojakin juttuja on ollut! Speksin saunailta maanantaina, ja läpäri eilen. Kyllä siitä hyvä tulee. Meidän julistekin on jo valmis ja facebook-event on tehty, eli alkaa vaikuttaa aika todelliselta tää juttu.

Tänään olis taas luentoja. Mutta ajattelin mennä salille ja pakata, koska illalla lähden taas viikonlopuksi töihin. Sit iltapäivällä suuntaan koululle lukemaan vähän. Joo näin teen.

ps. rakastan sinua

aamukahvi.

sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Feel

Tää on taas näitä päiviä, tai ehkä iltoja. Aika tuntuu liikkuvan tosi hitaasti ja olo on jotenkin tyhjä. Tekee mieli kuunnella sad-musaa ja ehkä vähän itkeäkin.

Melancholy - Andreydubinin

&

Coldplay - The Scientist

Ihana tunne. Tuntuu hyvältä itkeä. En tiedä miksi... Ehkä siksi, että kuulen millaiseksi ihmiset kuvittelevat minut, luulevat tuntevansa. Tiedän itse kuitenkin kuka olen, tiedän, että minulla on tunteita, vaikka en niitä ehkä näytäkään niin helposti.

Rakastan ja siitä tulee hyvä olo. Sit vihaan kanssa, sekin on mun mielestä välittämistä. Tahtoisin vielä sen yhden ihmisen, jota voisin rakastaa, vihata ja kaikkea siltä väliltä. Tuntea.

"Questions of science
Science and progress
Do not speak as loud as my heart

Nobody said it was easy"