Eilen illalla sain viimein haettua ECE 2011 (European Congress of Endocrinology) kongressiin, joka järjestetään keväällä Rotterdamissa. Vaikeinta tässä oli tuo abstraktin kirjoittaminen, mutta viimeinkin tuli valmista. Nyt sitten jännätään, että pääseekö esittelemään tutkimustaan.
Toinen jännitysmomentti on matka-apurahan saaminen kyseistä reissua varten, tätä hain Duodecimilta, helmikuussa tulee päätös tästä.
Sain myös sovittua nyt ensi kesäksi töitä. Pääseen nykyiseen työpaikkaan kesäksi sairaanhoitajan tehtäviin. Tähän saakka olen tehnyt lähihoitajan sijaisuutta, joten tuo ensi kesän duuni on mahtava! Pääsee haastamaan itseään oikein kunnolla, harjoittelemaan jälleen lisää uusia taitoja sekä palkankorotuskin tuntuu melko kivalta. :P Nyt pitäisi vaan saada auto, jolla käydä töissä...
Päätin, että ensi kesänä pidän lomaa kolme viikkoa loppukesästä ja ne viikot haluan omistaa koiravauvalle. <3
Kaikkea tätä ennen kuitenkin opiskelua, joka käynnistyy ensi viikon maanantaina mikrobiologian kurssilla. Tosin merkit eivät osaltani kauhean hyvältä näytä, kun tyssäsi hommat heti alkuunsa; kurssikirjaa en saanut. Kerrankin kun olin päättänyt sen hankkia.
Nimimerkki,
Lomaa Odotellessa (tj 7kk)
perjantai 7. tammikuuta 2011
maanantai 3. tammikuuta 2011
Uutta vuotta!
Hei, ja kivaa tulevaa vuotta!
Taas ihmetyttää, et miten vuosi on mennyt niin nopeeta, mut ei kai sen enää pitäisi oikeesti yllättää.
Syksyn opiskelut menivät ilmeisestikin varsin hyvin, koska tentit ovat menneet läpi, ainoastaan yleisen patologian arvosana on saamatta, toivottavasti sekin kohta ilmaantuu. :P Kevättä odotellessa. Sovittiin Jennin ja Mammin kaa, et koitetaan tehdä keväällä täysiä työpäiviä riippumatta lukujärjestyksestä, eli siis ysistä neljään pitäs koululla viihtyä!
Mut nyt on vielä viikko lomaa jäljellä. Olen ollut jo pari viikkoa Ykassa kotona, ja kulkenut Nivalassa tekemässä hoitajan sijaisuutta. On kyl ollut taas tosi jees välissä töitäkin tehdä.
Jouluna oltiin perheen kesken, päivät tosin meni töissä, mutta onneksi illat oli aikaa hengailla. Sain kivoja joululahjojakin. Aterimia, kynttilöitä, päänhierontalaitteen, esiliinan, Paulo Coelhoa ja uuden puhelimen, HTC Wildfire, jee!
Ollaan nyt sovittu et millanen koira otetaan ja meille tulee Collie blue merle. Kesällä sitten, mutta tällä viikolla perustetaan koiratili, hihii! Vähän parasta, tässä muutama fiilistelykuva tämän viikon iloksi.

Taas ihmetyttää, et miten vuosi on mennyt niin nopeeta, mut ei kai sen enää pitäisi oikeesti yllättää.
Syksyn opiskelut menivät ilmeisestikin varsin hyvin, koska tentit ovat menneet läpi, ainoastaan yleisen patologian arvosana on saamatta, toivottavasti sekin kohta ilmaantuu. :P Kevättä odotellessa. Sovittiin Jennin ja Mammin kaa, et koitetaan tehdä keväällä täysiä työpäiviä riippumatta lukujärjestyksestä, eli siis ysistä neljään pitäs koululla viihtyä!
Mut nyt on vielä viikko lomaa jäljellä. Olen ollut jo pari viikkoa Ykassa kotona, ja kulkenut Nivalassa tekemässä hoitajan sijaisuutta. On kyl ollut taas tosi jees välissä töitäkin tehdä.
Jouluna oltiin perheen kesken, päivät tosin meni töissä, mutta onneksi illat oli aikaa hengailla. Sain kivoja joululahjojakin. Aterimia, kynttilöitä, päänhierontalaitteen, esiliinan, Paulo Coelhoa ja uuden puhelimen, HTC Wildfire, jee!
Ollaan nyt sovittu et millanen koira otetaan ja meille tulee Collie blue merle. Kesällä sitten, mutta tällä viikolla perustetaan koiratili, hihii! Vähän parasta, tässä muutama fiilistelykuva tämän viikon iloksi.

tiistai 2. marraskuuta 2010
Tiistai
Viikonloppuna oli kyllä kivaa! Lauantaina käytiin Rovaniemellä esittämässä meidän speksiä, ensimmäinen kiertue-esitys. Meni aika loistavasti ja ihmiset tykkäsivät. Oli hauskaa tehdä, vaikka tilat olivat oudot ja vähän ahtaat tottuihin valveen pukuhuoneisiin. En muista olenko maininnut, että olen speksissä hiusmaskeeraajana ja näyttelijänä. Pitääkin muistaa käydä vähän shoppailemassa kiertuevarastoon juttuja ennen torstaita.
Sunnuntaina hengailtiin kotona, käytiin kävelemässä ja kaupassa. Oli jotenkin kivan rentoa ja jotenkin niin tavallista.
Nyt olen alkuviikon pyhittänyt opiskelulle. Olen käynyt luennoilla ja palautin fysiologian tutkielmankin päivän etuajassa (!!). Nyt sitten hengailen täällä työhuoneessa äitipolilla ja koitan kirjoitella artikkeliani, jotta saisin sen jossain välissä valmiiksi. Edistyminen tosin hieman hidasta..
Lauantaina tulee puolivuotta tunnetta täyteen. Melko hassua miten nopeasti aika on mennyt.
Sunnuntaina hengailtiin kotona, käytiin kävelemässä ja kaupassa. Oli jotenkin kivan rentoa ja jotenkin niin tavallista.
Nyt olen alkuviikon pyhittänyt opiskelulle. Olen käynyt luennoilla ja palautin fysiologian tutkielmankin päivän etuajassa (!!). Nyt sitten hengailen täällä työhuoneessa äitipolilla ja koitan kirjoitella artikkeliani, jotta saisin sen jossain välissä valmiiksi. Edistyminen tosin hieman hidasta..
Lauantaina tulee puolivuotta tunnetta täyteen. Melko hassua miten nopeasti aika on mennyt.
keskiviikko 27. lokakuuta 2010
Väliraportti
Luvatut kuvat kämpästä.
Keittiö(½)
3H + K + S
Makkarista, työhuoneesta ja saunasta ei ollu kuvii :/
Hihi, siinä muutamia otoksia kämpästä tuparipäivältä, niinkuin olen jossain välissä lupaillut. Tuparit sujuivat kaikilta osin tosi kivasti. Ystäviä oli paikalla ja perheiden tapaaminenkin sujui hyvin.
Kiirettä kiirettä. Speksin parissa on mennyt nyt pari viikkoa lähes 24/7. Oulun näytökset ovat nyt takanapäin ja jäljellä on kiertue. Lauantaina suunnataan Rovaniemelle ja sitten ensi viikon torstaina lähdetään viettämään taiteilijaelämää Kuopioon, Tampereelle ja Helsinkiin! Aika mieletöntä!
Koulussakin menee kivasti. Psykan sain uusimalla läpi, biofysiikasta 2 darratentillä ja fysiologian välitentti läpi lähes lukematta. (Y) Niin ja 4 Säteilyn turvallisesta käytöstä ainoastaan siksi, että osaan hassuja asioita (lue: epäolennaisuuksia) ulkoa.
Flunssa meinaa hieman nyt yritellä, mutta teetä, jossa paljon maitoa ja hunajaa niin eiköhän tämä tästä.
Tämän viikon ohjelmassa vielä Veeran vierailu, Mammin hiusten värjäys, mitokondriosairauksien tutkimista ja speksiesitys. Niin ja ensi viikolla olisi taas tutkimuspalaveri, onko edetty? -Ei.
Kiirettä kiirettä. Speksin parissa on mennyt nyt pari viikkoa lähes 24/7. Oulun näytökset ovat nyt takanapäin ja jäljellä on kiertue. Lauantaina suunnataan Rovaniemelle ja sitten ensi viikon torstaina lähdetään viettämään taiteilijaelämää Kuopioon, Tampereelle ja Helsinkiin! Aika mieletöntä!
Koulussakin menee kivasti. Psykan sain uusimalla läpi, biofysiikasta 2 darratentillä ja fysiologian välitentti läpi lähes lukematta. (Y) Niin ja 4 Säteilyn turvallisesta käytöstä ainoastaan siksi, että osaan hassuja asioita (lue: epäolennaisuuksia) ulkoa.
Flunssa meinaa hieman nyt yritellä, mutta teetä, jossa paljon maitoa ja hunajaa niin eiköhän tämä tästä.
Tämän viikon ohjelmassa vielä Veeran vierailu, Mammin hiusten värjäys, mitokondriosairauksien tutkimista ja speksiesitys. Niin ja ensi viikolla olisi taas tutkimuspalaveri, onko edetty? -Ei.
sunnuntai 12. syyskuuta 2010
Ge mig höst.

Jep. En ole kirjoittanut pitkään aikaan. Eipä oikein mitään selitystä. Kai elämä soljuu tällä hetkellä niin hyvin eteenpäin, että ei tarvii koota ajatuksia, tai hakea niille oikeutusta.
Jotenkin kaikki sopii niin hienosti kuvaan. Ihanin vuodenaika, ihanat ihmiset ympärillä. Ihana elämä.
Tulin viikonlopuksi ensi kertaa kesän jälkeen äidin ja isän luo. Hain mummun myös tänne. Juteltiin. Mummu kertoo, kuinka syksy on aina vaikein, minä kuinka se on helpoin. Väliajat vain kuljetaan virran mukana. Sellaista elämä on, toisena päivänä sitä ja toisena tätä.
Kuulumiset:
- Opiskelu on kivaa. Suoritettuna on jo psykologia ja säteilyn turvallinen käyttö lääketieteessä. Jäljellä biofysiikka, patologia ja fysiologia.
- Artikkeli pitäisi saada joulukuuksi valmiiksi. Sitä onneksi helpottaa ja inspiroi työhuoneen saaminen äitiyspoliklinikalta.
- Tuparit on ensi viikonloppuna. Ohjelmassa perheiden tapaaminen.
Syksyssä parasta on ne viileät aamut, jolloin voit nähdä kasteen kultaisilla lehdillä. Auringon nousu ja kirkas paiste, joka kuivattaa lehdet ja mahdollistaa niiden antautumisen tuulen vietäväksi. Ensimmäiset kuurankukat maassa, ensilumi. Tuoksukynttilät.
torstai 19. elokuuta 2010
Ja taas mennään.
Vitsi on vauhdikasta. Koulun alku on mennyt tosi nopeeta. Meidän ensimmäinen kurssi oli psykologiaa ja sen luennot loppuivat jo. Enää jälkellä tentti ja ryhmätöiden esittelyt. En oikein ole varma mitä tässä nyt on opittu, kai sitä pitäisi muutamia persoonallisuusteorioita handlaa ja ainakin traumaattisista kriiseistä tiedän nyt melkoisesti, välillä tuntui jo että ahdistavankin paljon.
Fuksivastaavan homma on mennyt kivasti. Olen tutustunut moniin uusiin opiskelijakollegoihin ja bileissä on kyllä tullut käytyä melkoisen tehokkaasti. Hommaa on ollut koulussa ja siihen liittyvissä jutuissa itse asiassa niin paljon, että en ehdi kotona olla kuin yötä. Mutta eiköhän tämä tästä tasaannu.
Ja mahti homma on mun ja Aneskan elämäntapa-projekti. Syötyä on tullut nyt paljon terveellisemmin ja bileissäkin en ole edes juonut hirveesti. Muutamia, hih. Ja sit Hukassa alku on sujunut loistavasti. Nyt olen käynyt pari kertaa BodyPumpissa, joogassa ja tänään ois vuorossa Zumba. Huippufiilis!
Nyt luvassa parisuhdeviikonloppu. Kiva vähän hidastaa... Edes hetkeksi.
Fuksivastaavan homma on mennyt kivasti. Olen tutustunut moniin uusiin opiskelijakollegoihin ja bileissä on kyllä tullut käytyä melkoisen tehokkaasti. Hommaa on ollut koulussa ja siihen liittyvissä jutuissa itse asiassa niin paljon, että en ehdi kotona olla kuin yötä. Mutta eiköhän tämä tästä tasaannu.
Ja mahti homma on mun ja Aneskan elämäntapa-projekti. Syötyä on tullut nyt paljon terveellisemmin ja bileissäkin en ole edes juonut hirveesti. Muutamia, hih. Ja sit Hukassa alku on sujunut loistavasti. Nyt olen käynyt pari kertaa BodyPumpissa, joogassa ja tänään ois vuorossa Zumba. Huippufiilis!
Nyt luvassa parisuhdeviikonloppu. Kiva vähän hidastaa... Edes hetkeksi.
torstai 5. elokuuta 2010
Sommaren är kort!
Näin. Sairaan nopeeta on kesä mennyt. Tuntuu jotenkin, että mitään ei ole aikaiseksi saanut, mutta kuitenkin koko ajan on ollut hurjasti tekemistä. Reissuja, muutto, ihmisiä, lämpöä, töitä. Ja über kivaa on ollut! En kyllä vaihtais. Sunnuntaina äiti ja isi heittää mut Uleåån ja sit keskiviikkona alkaakin luennot. Psykologian opiskelua, jännää! Tosin maanantaina pitää jo olla fukseja vastaanottamassa, näin fuksivastaavan ominaisuudessa, mutta sehän on pelkästään kivvaa!





Hot hot hot!
Tässä muutamia otoksia kesän ajalta.
Tästä kaikki lähti. Sateenvarjon (jota ei paljoa tarvittu) alta.
Tästä kaikki lähti. Sateenvarjon (jota ei paljoa tarvittu) alta.
Päädyttiin Helsinkiin Pride-tapahtumaan. Fash!

Luotiin yöllisiä seikkailuja Ylivieska huudeilla. Tällä reissul oltiin muute lämppäämässä Martina ja Dazzling Ladies sisää Aneskan kaa. Oli nice!

Syötiin ulkona (frukost i solen). Ja jumppailtiin ja harjoiteltiin muuveja välissä.

Ja tää kaikki iki-ihanan, oman Aneska-kultsin kaa. Muija kiitti! Sydän.

Hot hot hot!
Tässä välissä paljon töitä ja kaikenlaista muutakin pikkukivaa, mistä kaikesta ei ikävä kyllä ole kuvamateriaalia, mutta sitä kirkkaampia ja ihanampia muistoja. Niin paljon muutoksia, että ihan jännittää. Haikein mielin jätän tämän kesän Ylivieskan osalta näihin fiiliksiin, mutta odotan jo innolla tulevaa syksyä ja talvea. Kaikkea ihanaa mitä tulee olemaan. Ja kiva kun ei tarvitse syysiltojakaan enää viettää yksin.
Kiva mennä kotiin.
Kiva mennä kotiin.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)